Urząd Ochrony Danych Osobowych (UODO) poinformował o zmianie struktury organizacyjnej. Dzięki nowemu schematowi ma się poprawić m.in. szybkość rozpatrywania skarg.
Jan Nowak, Prezes UODO, poinformował, że do reorganizacji dochodzi po półtorarocznym okresie od wejścia w życie RODO. Od tego czasu systematycznie rośnie liczba składanych skarg. W tym roku do urzędu wpłynęło ich prawie 7 tysięcy.
Właśnie dlatego nowa organizacja UODO zakłada m.in. wprowadzenia Departamentu Skarg. Będzie on podzielony na wydziały tematyczne odpowiedzialne za konkretne rodzaje skarg na: samorządy, służbę zdrowia, firmy z sektora prywatnego, banki i firmy telekomunikacyjne.
Nowością jest również powołanie Departamentu ds. Komunikacji Społecznej. Będzie on informował o działalności urzędu, uświadamiał obywateli o ich prawach związanych wynikających z RODO, a także prowadził infolinie.
Wraz z nową organizacją zmienia się również logo urzędu (zdjęcie).